Kan je kleine stroomstootjes hierdoor krijgen?

Ik lag gister avond ik me bed van me hostel en me licht boven me bed viel ineens uit en ging niet meer aan. De rest van het licht werkte wel nog alleen die van mij niet meer. Maar kan de zijn dat er dan iets gebeurd wat schadelijk kan zijn. Doordat er een kabel misschien de muren of het bed aan raakte? Ik weet dat het een longshot is maar is dat op een of andere manier mogelijk?

Ritsuka
een week geleden
Gewoon de lamp kapot, niks geks
Inekez1
een week geleden
Nee, daar kun je geen kleine stroomstootjes door krijgen. Als er al sprake zou zijn van een kabel die de stroom niet meer naar de lamp leidt maar via muren en bed, dan slaat de aardlekschakelaar onmiddellijk de stroom uit. Daar merk je dan niks van (behalve dat alle andere verlichting dan ook meteen uit is). Dus daar voel je echt niks van. En het heeft ook zeker niks te maken met de categorie Alternatieve geneeswijzen.
erotisi
een week geleden
Is dat een hostel in India?

Antwoorden (1)

Nee.

Ik heb niet volledig helder wat je allemaal zit te fantaseren, maar als een lamp uitvalt brengt dat geen gevaar.
een week geleden
Jmv12
een week geleden
Maar als de lamp het niet meer doet betekent het toch dat er was mis is met de elektra misschien een draadje dat dan los zit
LeonardN
een week geleden
Of een lamp die gewoon na jaren een keer op is. En zelfs als er wat intern niet goed zit, dan nog krijg JIJ geen stroomstootjes oid.
Dat zit allemaal in buizen in de muur etc.
Je bent je zelf allemaal onzin aan het aanpraten,
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een week geleden
Klopt. Daarom zijn er allerlei strenge regels rondom elektriciteit. Zodat het ok nog veilig is als er iets stuk gaat. Geen zorgen dus.
LeonardN
een week geleden
Idd. hele boeken met normen volgeschreven. Is leuk als je dan ziet dat ze in andere landen waar die normen niet gelden ze zo de draden wegplamuren. Als je dat in NL doet kan je gelijk je spullen pakken. Of betaalt een verzekering niet uit bij brand.